Je faktem, že vytvoření jakékoliv písničky není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. A nejde jen o její skládání. Ani její tvorba samotná není snadná, ať už jde o profesionální hudebníky či amatérské muzikanty, kteří nehrají svou vlastní produkci.
Často je potřeba k dosažení žádoucího zvuku využít nejrůznější zvukové efekty, které může být těžké reprodukovat. Příkladem zde může být crying tone wah, což je jeden z nejpoužívanějších efektů. Běžně je prováděn za pomoci klasické trubky, avšak řekněme si upřímně, kolik kapel, ať už profesionálních či amatérských, má mezi sebou hráče na trubku.
Přesto se jedná o velmi žádoucí efekt, neboť dokáže velmi často muziku vhodně podkreslit. Avšak vzhledem k tomu, že najmout hráče na trumpetu by nebylo výhodné, používají se nejrůznější přístroje, které dokážou tento zvuk reprodukovat.
A zdaleka se nejedná pouze o již zmíněný crying tone wah. Jde i o nejrůznější jiné zvukové efekty, například ty basové. A je to jen pochopitelné, koneckonců jen málo hráčů na hudební nástroje je dokáže vhodně reprodukovat, nehledě na to, že v mnoha především amatérských kapelách hráči na daný nástroj často ani nejsou.
Jistě, můžeme namítnout, že mnoho hudebních skupin vystupuje často živě. To ovšem neznamená, že by efekty, které jejich produkci podkreslují, nemohly být vytvářeny přístroji namísto hráčů na hudební nástroje.
Faktem totiž je, že tyto efekty mohou velmi zkvalitnit produkci, což znamená, že se bude mnohem více líbit. A to je to, o co muzikantům jde nejvíce. Pokud se totiž jejich vystoupení bude líbit, navštíví jej více lidí. A to znamená pro pořadatele více peněz za lístky. Je tedy jasné, že pokud se bude daná kapela, či spíše její produkce, líbit, je mnohem pravděpodobnější, že ji pozvou znovu. A díky tomu získají více peněz i oni hudebníci. A o to jim jde především.